Bioscoop Films & Series kinderfilms en series Reviews

Recensie van de animatiefilm Sing

3 januari 2017
Recensie-animatiefilm-Sing-GoodGirlsCompany

In de animatiefilm Sing probeert Koala Buster Moon zijn geliefde theater te redden van de ondergang. Met een stoet aan kleurrijke figuren, catchy popliedjes ( 85 stuks) en grappige verhaallijnen, is deze animatiefilm leuk voor de hele familie.

Review-animatiefilm-Sing-GoodGirlsCompany

Het is Kerstvakantie dus zette ik onze familietraditie voort; een bioscoopfilm kijken met mijn oudste dochters. We kwamen al snel uit op de animatiefilm Sing, de nieuwste film van Illumination Entertainments. In de Engelse versie worden stemmen ingesproken door Matthew McConaughey, Scarlett Johansson, Tori Kelly en Seth MacFarlane. Maar bij ons draaide op het middaguur alleen de Nederlands gesproken versie. De tekst was dus in het Nederlands, maar gelukkig waren de liedjes in het Engels.

Review-Sing-Buster-Moon-GoodGirlsCompany

Waar gaat Sing over?

De Koala Buster Moon is al vanaf kinds af aan verslingerd aan het theater dat hij nu bezit. In vroegere tijden was het ’the place to be’ voor mooie shows en producties. Maar die dagen liggen al weer ver achter hem. Zijn laatste shows waren regelrechte missers. Met als gevolg dat hij nu in geldnood zit. Om zijn tent te redden en meer publiek te trekken besluit hij een talentenjacht te organiseren. De koala gaat op zoek naar zangtalent. Net zoals bij mensen trekt een talentenjacht onder dieren ook een stoet aan kleurrijke personages aan. Mijn dochters en ik vonden het uiterst hilarisch. Pareltjes zijn de twerkende konijntjes of die irritante K-pop vosjes die telkens op het verkeerde moment opduiken.

Uiteindelijk blijven er vijf kandidaten over. Mike de muis die alles bij elkaar liegt maar prachtig I did it my way ten gehore kan brengen. Meena de verlegen tiener-olifant die prachtig kan zingen maar hier te verlegen voor is. Rosita en ondergewaardeerde huisvrouw wiens relatie al een tijdje in het slop zit. Johnny de geboren zanger die niet zoals zijn vader in de criminaliteit wil belanden. En Ash het punk-rock stekelvarken die uitvindt dat je zonder vriendje ook best succesvol kan zijn.

Review-Ash-Sing-GoodGirlsCompany

Review van de animatiefilm Sing

Nu mijn dochters allebei kunnen lezen, kijk ik liever de originele versie dan een Nederlandse. Ik weet dat het verhaal hetzelfde blijft, maar het is een gevoelskwestie. Ik heb het er namelijk nooit zo op als en dan een blik BN’er wordt opengetrokken om de stemmen in te spreken. Met het merendeel heb ik namelijk niks. Dus dan staat zo’n film al een beetje op achterstand. Maar ik gaf het een kans en was toch positief verrast. Gordon als Gunther deed me toch welgemeend lachen.

Door de verschillende verhaallijnen is Sing een film waarin jong en oud zich herkennen. Als tiener hebben we allemaal wel eens net zoals Ash mee gemaakt dat een relatie niet stand hield en je jezelf weer moest herpakken. En welke moeder heeft niet van die momenten dat je door je kinderen geleefd wordt. Of misschien moet je kind ook leren om net zoals Meena haar innerlijke stem te vinden en over angsten heen te stappen. Sing biedt voor iedereen nieuwe inzichten maar dan luchtig gebracht.

Heb jij de film Sing al gezien?

Liefs Josan

Volg je mij ook al via Google+Bloglovin’, Twitter,Instagram, Facebook of YouTube?