Games en apps Reviews Spelen

Review Mario Party 10

22 augustus 2015
Mario Party 10-Nintendo-GoodGirlsCompany

Ik houd van gamen. Dat geef ik graag door aan mijn dochters. Deze vakantie speelden we Mario Party 10.

Wie op zondagavond bij ons door de ramen kijkt, moet het wel eens zijn opgevallen. Meestal sta ik dan met Miss G en B aan mijn zijde fanatiek voor de TV te bewegen. Wat we doen? Gamen. Miss B is een ster in Just dance 2014 en zo bloedfanatiek dat dit kleine onderdeurtje regelmatig van wint. Vooral toen ik zwanger was, was het niet moeilijk om van mij te winnen. Maar ook mogen we graag Nintendoland spelen en dan graag het Pikmin spel. Dan hoor je mij enthousiast mijn dochters commanderen “Kinders, opletten hoor” of het schrille stemmetje van zij van 6 mij motiverend toeschreeuwen “Moorden, mama!”. Ik geniet er met volle teugen van om samen met mijn meiden te gamen. Daarom leek het mij een logische stap om hier op GoodGirlsCompany ook een aantal games te bespreken. Vanuit een ander perspectief dan van de diehard mannelijke gamers. We zijn en blijven meisjes 😉

Mario Party 10-MarioParty10-Nintendo-GoodGirlsCompany-review Mario Party 10

Mario Party 10 is een leuk spel dat je niet op een speelbord speelt maar op je console. Nintendo maakte al weer de 10de versie van deze klassieker. In het verleden speelde mijn oudste dochter op haar BSO nog wel een eerdere versie. Ook bij vrienden wist ze aardig haar weg te vinden. Maar we hadden er zelf nog geen een. Daar moest verandering in komen. Op een druilerige zomerdag stonden we op de game afdeling. We konden kiezen uit Yoshi’s Wooly World, Kirby and the rainbow paintbrush of toch Mario Party 10. Uiteindelijk gaf het aantal spelers dat aan de game kon meedoen de doorslag. Bij ons is gamen een gezellige moeder-dochteractiviteit.

Mario Party 10

Het spel Mario Party 10 bestaat uit 3 verschillende spelopties. Allereerst is er het klassieke Mario Party spel. Deze speel je met de Wii remotes en De Wii U Gamepad. Het lijkt een beetje op online Ganzenbord spelen. Maar in tegenstelling tot dit oeroude bordspel zit je allemaal in hetzelfde schuitje. Of in dit geval een karretje. Dit karretje legt een vooraf bepaalde route af over het spelbord. Doel van het spel is om zoveel mogelijk mini-stars te verzamelen. Dat lijkt makkelijk, maar er zijn een aantal factoren die het spannend maken. Zo zijn er speciale vakjes die een eigen twist aan het spel geven. Wanneer je er op komt, kan je een ster van een ander stelen of  zorg je er voor dat de volgorde van de spelers verandert.

Bij bepaalde vakjes is het tijd voor een van de 70 mini-games. Zo is er een spelletje waarbij je fruit moet pakken terwijl je zee-egels ontwijkt. Of in zo’n schommelschip op tijd moet springen zodat je mini-stars verzamelt. Het spelletje met de reuzenbloem in wiens mond je bommen moet gooien, was al snel de favoriet van mijn meiden. Handig aan de mini-games is dat je van tevoren even kan oefenen. Zo kan je eerst de tactiek en techniek in de vingers krijgen voordat je het loslaat op het spel. Ook heeft het Mario Party 10 een aantal speciale dobbelstenen. Ook hiermee kan je de loop van het spel bepalen. Zo kan het strategisch handig zijn om hoog of laag te gooien.

Mario Party 10-MarioParty10-Nintendo-GoodGirlsCompany-review

Het is jouw feestje

Hoewel winnen ook afhankelijk is van de factor geluk zijn mijn meiden daar nog niet zo mee bezig. Voor hen geldt nog: meedoen is leuker dan winnen. En als de computergestuurde Mario een aantal keer verdrietig kijkt, zijn ze vastbesloten hem ook een aantal overwinningen te gunnen door hun poppetjes (Rosalina en Prinses Peach) te laten verliezen. Zodra hij weer blij kijkt, roept mijn middelste dochter tevreden “Aah kijk, nu kijkt Mario weer een beetje happy”.

Eigenlijk speel je het grootste gedeelte van dit spel met de Wii Remotes en heeft de Gamedpad niet echt een meerwaarde. Hij wordt gebruikt om Bowser- die gevangen zit- in de gaten te houden. Er zitten 6 sloten op de deur. Telkens wanneer je een getal gooit dat overeenkomt met het slot, gaat er een slot van zijn kooi af. Net zo lang totdat hij ontsnapt en het spel spannender maakt. Natuurlijk gooi je in het begin altijd nadelig. Maar naarmate er meer sloten af zijn, wordt het lastiger. Zo hadden we tot twee keer toe alleen de sloten 3 en 5 over. Maar we gooiden tot aan het eind van het spel geen 5. Op een gegeven moment valt de dreiging van een uitbrekende Bowser dan ook weg.  Toch waren mijn dochters erg benieuwd wat er zou gebeuren als hij uitbrak. Toen het een keer voorkwam, was de vreugde groot. Totdat de dochter die verantwoordelijk was voor zijn uitbraak de helft van haar sterren aan Bowser moest geven.

Mario Party 10-MarioParty10-Nintendo-GoodGirlsCompany

Bowser de Party crasher

Naast de Mario Party modus heb je ook Bowsers Party. Dan zit deze aartsvijand je op de hielen. Deze rol wordt gespeeld door een van de spelers. Leef je lekker uit en laat al je slechte gedrag los op de Gamepad. Het is ontzettend leuk om als oppermachtige Bowser de achtervolging in te zetten op de andere spelers. Blaas in je microfoon zodat je vlammen spuwt en zet brullend en stampend de achtervolging in op de andere spelers. Eigenlijk is het hele spel in het voordeel van Bowser waardoor het moeilijk is voor de andere spelers (lees mijn dochters) om mama te verslaan. Je begrijpt dat zodra zij meer Remote-vaardig zijn, ze staan te trappelen om de rollen om te draaien.

Amiibo party

Naast deze speelopties is er ook de Amiibo party modus. Amiibo’s zijn eigenlijk plastic poppetjes van de bekende Nintendo animatiefiguren. Hiermee geeft je een extra twist aan je game. Ze geven toegang tot nieuwe spelstanden wapens of opties. In Amiibo party worden ze een echt een pion op het speelveld. Waar bij Mario Party je tegen elkaar speelt- maar wel samen in een karretje op bepaalde vlakken staat- is dit in de Amiibo modus niet zo. Dan speelt iedere speler voor zicht. Hoe dit de verdere gameplay beïnvloedt weet ik niet want we hebben (nog) geen Amiibo’s. Voorlopig hebben we veel schik met de andere speelopties. Maar zodra we een Amiibo hebben, zullen we het zeker eens proberen.

Ons Oordeel over Mario Party 10

Ben je een diehard gamer? Dan kan ik me voorstellen dat je Mario Party 10 waarschijnlijk wat saai vindt. Vooral wanneer je van solistische spelletjes houdt is het even wennen om samen in het zelfde karretje te zitten. Maar in ons geval is het spel zeer geslaagd. Wanneer we gamen, doen we dat vaak samen. Mario Party is echt een spel voor jong een oud.  Als mama heb ik de leiding, geef tips en moedig mijn dochters aan. Ik vind het leuk om te zien dat ze beter worden met hun Wii remotes. De leeftijdscategorisering in 7 jaar, maar ook mijn 6 jarige kan al heel behendig de mini-games spelen. Wel vindt ze Bowser Party wat lastiger. Waarschijnlijk komt dit ook doordat ze het spannender vindt. Een mengeling van je spelletjes goed willen doen en je niet in laten halen door een oppermachtige Bowser. Voor haar levendige fantasie is die grote Bower natuurlijk echt.

In elk geval zorgt Mario Party 10 voor veel leuke mama-dochter speeluurtjes.
Q Game jij ook wel eens met je kinderen?

Praat mee!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Instagram

• 🎼 Deck the halls with boughs of holly
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
'Tis the season ✨to be jolly
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la 🎄🤶🏾🎅🏾 Ik ben echt helemaal in de kerststemming hoor mensen 🙋🏾‍♀️
.
.
.  #kerst #kerstmis #feestdagen #kerstversiering # kerstdag #kerstdagen #kerstdecoratie #kerstvakantie
  • ⭐𝒢𝓊𝑒𝓈𝓈 𝓌𝒽𝒶𝓉?!⭐⁣
⁣
Vandaag gaan we naar Disney on Ice! Het jaarlijkse familie uitje met de meiden. Chloe stuitert al weken rond van de voorpret en weet precies welke Elsa jurk ze aan wil. 🎉 En ik weet dat ik tot in de zomervakantie bij het avondeten God van haar moet danken dat we in december naar Disney on ice konden gaan 🙏 😆⁣
.⁣
.⁣
.⁣
#littlepiecesofchildhood #watchthemgrow #mytinytribe #toddlerhood #theheartcaptured #writeyouonmyheart #littlefierceones #nestingly #pixel_kids #instakid #littleandbrave #childrenofig #babiesofig #stunningbabies  #kidsforreal #mommyandme #childhoodeveryday #runwildmychild #wildandfreechildren #the_sugar_jar #vscobaby #alldaykids #petitejoys⁣
#letthekids #umh_kids  #humansofjoy #momazine #kindredmemories #illuminatechildhood
  • ⭐𝓐 𝓫𝓪𝓫𝔂 𝓶𝓪𝓴𝓮𝓼 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓼𝓽𝓻𝓸𝓷𝓰𝓮𝓻, 𝓽𝓱𝓮 𝓭𝓪𝔂𝓼 𝓼𝓱𝓸𝓻𝓽𝓮𝓻, 𝓽𝓱𝓮 𝓷𝓲𝓰𝓱𝓽𝓼 𝓵𝓸𝓷𝓰𝓮𝓻, 𝓼𝓪𝓿𝓲𝓷𝓰𝓼 𝓼𝓶𝓪𝓵𝓵𝓮𝓻 𝓪𝓷𝓭 𝓪 𝓱𝓸𝓶𝓮 𝓱𝓪𝓹𝓹𝓲𝓮𝓻⭐ ⁣
.⁣
Wat heeft jouw kind toegevoegd aan jouw leven maar had je totaal niet verwacht?⁣
.⁣
.⁣
,⁣
#cutepregnancy #zwangerschap #zwanger #zwangerschapsshoot #pregnancyannouncement t  #pregnancydiary  #pregnant_world #pregnantfasjion #pregnantbelly #pregnantstyle #pregnancyfashion #cute_pregnancy #pregnanyphoto #pregnantandperfect #pregnancystyle #mommytobe #mommyhood #expectingababy #expectingmom #expectingmoms #expectingmother #expectingmommy #thebump #babyontheway #bump #30weken #30weekspregnant #30weeks
  • A work of art has no importance whatever to society. It is only important to the individual. -Vladimir Nabokov .
.⁣
#elfontheshelf2019 #elfontheshelf #elfonashelf #elfontheshelfmeme #elfontheshelfclassroom #elfontheshelfideas #elfontheshelfinspiration #elfontheshelfchallenge  #elfontheshelfadventures #elfontheshelfnl #elfontheshelfuk #elfontheshelfshenanigans #elfontheshelfarrival #elfontheshelf_norge #scoutelfideas #scoutelfreturnweek #scoutelf #christmas #festive #christmasinpiration #naughtelf #naughtyelfontheshelf #naughtelves #christmasdecorations #kerst #kerst2019 #bananaart
  • ⭐️𝓣𝓱𝓻𝓸𝔀𝓫𝓪𝓬𝓴 𝓣𝓱𝓾𝓻𝓼𝓭𝓪𝔂 ⭐️ Toen Chloé nog klein was en nog wel eens een stoere broek en flanel droeg 😍
.
.
.
⠀⠀
#throwbackthursday #mamablogger #honestmotherhood #clickinmoms #dailyparenting #cameramama #familyfirst #familyforever #familyiseverything #bedeeplyrooted #eternalmotherhood #zwanger #joyfulmamas #momadvice #ig_motherhood #nestingly #mytinytribe #documentingmotherhood #ipreview
  • ⭐𝐼𝒕'𝒔 𝒕𝒉𝒆 𝒎𝒐𝒔𝒕 𝒘𝒐𝒏𝒅𝒆𝒓𝒇𝒖𝒍 𝒕𝒊𝒎𝒆 𝒐𝒇 𝒕𝒉𝒆 𝒚𝒆𝒂𝒓⭐⁣
⁣
Ik heb echt mega zin in de #kerstvakantie. 🎄Gewoon 2 weken niet vroeg opstaan  voor school😅 en lekker in warme onesies kerstfilms kijken.❤⁣
.⁣
Heb jij ook zin in de kerstvakantie of veroorzaakt het vooral kerststress?⁣
.⁣
.⁣
.⁣
#kerst #kerst2019 #kerstboom #kerstboom #kerstbal #dutchmom⁣
#familyforever #clickinmoms  #mommydiaries #bloggermama #mamablogger #mamablog #bloggermum #mommyblog #mommyblogger #momblog #bloggermom #momswhoblog #blogonmama #momblogger
  • ⭐ 𝓢𝓲𝓽𝓽𝓲𝓷𝓰 𝓹𝓻𝓮𝓽𝓽𝔂⭐ ⁣
Dat gaat me vandaag niet helpen. Minimaal 5x prikken in het ziekenhuis. En ervaring leert dat ze nooit mijn aders kunnen vinden dus dat het wel vaker wordt. En dat op een lege maag... gewoon tandjes op elkaar en me niet verzetten tegen al die naalden. Echt ik ben zo geen held met naalden 😨😭 ⁣
⁣
Alleen daarom twijfel ik al aan die hele kinkhoest vaccinatie 💉 moet gaan halen. Valt die mee? ⁣
.⁣
.⁣
.⁣
#30weeks #zwanger #zwangerschapsshoot #pregnancyannouncement #zwangerschap #pregnancydiary #zwangerschapsfotografie #pregnant_world #pregnantfashion #pregnantbelly #pregnantstyle #pregnancyfashion #cute_pregnancy  #pregnantandperfect #pregnancystyle #mommytobe #mommyhood #expectingababy #expectingmom #expectingmoms #expectingmother  #babyontheway #stylishbump #mumtobe #maternitystyle #thebump #babybelly #30weekspregnant
  • 𝓦𝓸𝓮𝓷𝓼𝓭𝓪𝓰𝓶𝓲𝓭𝓭𝓪𝓰⁣
⁣
De dagen gaan snel en ze worden zo snel groot. Juist daarom probeer ik er alles aan te doen om ze mooie herinneringen mee te geven. Onze eigen gewoontes, rare manieren en mooie betekenisvolle rituelen. Zoals kerstkoekjes bakken. Het maakt niet uit of ze lukken of mislukken. Het gaat om het plezier.⁣ ⁣
Wat doe jij graag op de woensdagmiddag?⁣
.⁣
.⁣
.⁣
https://www.goodgirlscompany.nl/zelf-kerstkoekjes-maken/  #mommydiaries #bloggermama #mamablogger #mamablog #bloggermum #mommyblog #mommyblogger #momblog #bloggermom #momswhoblog #blogonmama #kerst #kerstkoekjes  #momblogger #littlepiecesofchildhood #watchthemgrow #mytinytribe #toddlerhood #theheartcaptured #writeyouonmyheart #littlefierceones #nestingly #childrenofig #mommyandme #childhoodeveryday #runwildmychild #wildandfreechildren #the_sugar_jar  #bakken ⁣
#kindredmemories
  • 𝐻𝑜𝓂𝑒 𝒾𝓈 𝓌𝒽𝑒𝓇𝑒 𝓉𝒽𝑒 𝒽𝑒𝒶𝓇𝓉 𝒾𝓈⁣
⁣
Allereerste #weekvlog online op #YouTube waarin ik jullie meeneem in ons nieuwe huis! Na maanden van wachten, veel regelen en stress is het dan bijna zover. Hij is bijna af dus we mochten gezellig met een helmpje op ons koppie rondlopen over de bouwplaats. ==> https://youtu.be/D2CvsWDiass⁣
⁣
Heb je nog tips waar ik op moet letten bij de oplevering?⁣
.⁣
.⁣
.⁣
⁣
#nieuwhuis #nieuwbouw #vlog #thuis #verhuizen #video # ⁣
#vlogger #vlogging #videography #filming #youtubechannel #mama #mamablogger #arnhem #nederland #momblog #momblogger #subscribe #mommyblog #motherhoodunplugged #motherhoodthroughinstagram #mommyblogger #smallyoutuber
  • Iedere zwangere vrouw schijnt last te hebben van zwangerschapscravings. Ik ook...in de nieuwste video vertel ik openhartig over waar ik mijn man voor op pad stuur en hoe agressief ik word als hij het opeet. ====> https://youtu.be/NpzbxGPPDos⁣
⁣
#zwanger #pregnancyannouncement  #pregnancydiary #pregnant_world n #cute_pregnancy #pregnantandperfect #pregnancystyle #mommytobe #mommyhood #expectingababy #expectingmom #expectingmoms #expectingmother # #foodie #foodlove #eten #gezomd #foodpassion #foodaddict #foodheaven #foodcoma #foodigers
  • ⭐𝟯𝟬 𝔀𝓮𝓴𝓮𝓷 𝔃𝔀𝓪𝓷𝓰𝓮𝓻⭐⁣
⁣
Gisteren bij de gyneacoloog geweest. Baby is netjes boven de groeicurve dus met een beetje geluk wordt het een groot kind net zoals zijn zus. Omdat het zo goed gaat, mag ik waarschijnlijk poliklinisch bevallen. Ik ben echt zo happy!!! Donderdag nog even verschillende prikken en onderzoeken doorstaan, maar het ziet er naar uit dat ik verder deze maand niet terug hoef te komen voor controles. ⁣
.⁣
.⁣
.⁣
#zwanger #expectingmom #mommytobe #pregnantlife #pregnancystyle  #zwanger #zwangerschapsshoot #pregnancyannouncement  #pregnancydiary  #pregnant_world #pregnantfashion #pregnantbelly #pregnantstyle #pregnancyfashion #cute_pregnancy #dutchmom #pregnantandperfect #pregnancystyle #mommytobe #mommyhood #expectingababy #expectingmom #expectingmoms #expectingmother #expectingmommy #babyontheway #30weeks #30weken

Dit zijn wij!