Baby's en kinderen Spelen

Review Joy4kidz boekenpakket

17 september 2015
Joy4kidz-GoodGirlsCompany-kinderboekenclub

Ik houd van lezen. De liefde voor boeken heb ik ook aan mijn dochters mee gegeven. Dus toen ik deze zomer de gelegenheid kreeg om een Joy4Kidz boekenpakket uit te zoeken, was ik erg happy. Mijn beide dochters lezen veel en erg goed. Miss G krijgt al enkele jaren uitdagender schoolwerk en ook Miss B gaat haar achterna. Alhoewel Miss B pas sinds dit jaar heeft leren lezen, was ze niet te stoppen. Inmiddels leest het meisje zonder al te veel moeite boeken voor een kind uit groep vijf. Hierdoor zitten we wel met een uitdaging: hoe houd je lezen uitdagend. Benieuwd of het boekenpakket van Joy4Kidz uitdagend genoeg was voor mijn meiden? Lees dan verder.

Joy4kidz boekenpakket-boekenclub voor kinderen

Joy4Kidz richt zich op de ontwikkeling van kinderen tussen de 0 en 12/13 jaar. Op de website vind je boekenpakketten voor verschillende leeftijdscategorieën: 0-2 jaar, 3-5 jaar, 6-7 jaar en 8-13 jaar. Joy4Kidz zorgt voor het maandelijkse leesplezier! Zo ben je maandelijks verzekerd van de leukste kinderboeken en jeugdboeken. Boeken die goed aansluiten op de leeftijd en interesses van je kinderen. Maar er ook rekening mee houden of je kindje een jongetje of meisjes is.

Leesplezier stimuleren

Zoals ik hier boven schreef, kreeg ik de mogelijkheid om twee welkomstpakketen te bestellen. Een voor Miss B en een voor Miss G.Mijn dochters zitten inmiddels in groep 4 en 6. Maar ze lezen boven hun niveau. Dat brengt ook uitdagingen met zich mee. Voor mij is lezen namelijk niet alleen goed lezen, maar vooral het leesplezier. Zonder dat laatste heeft het weinig zin. Het welkomstpakket heeft een waarde van ongeveer €25. Toch betaal je hier minder voor namelijk €15,95! Besluit je om lid te worden van deze kinderboekenclub? Dan wordt het bedrag nog lager.

Joy4kidz boekenclub-Studio 100 kookboek-Lekkerbekken boek-GoodGirlsCompany

Review Joy4kidz

Miss G ontving een pakket voor de leeftijd van 9-13 jaar en Miss B een pakket van 6-7 jaar. Het pakket bevatte een selectie van informatieve boeken, strips en leesboeken. Hoewel van tevoren een slag om de arm hield, was dat nergens voor nodig. Beide meiden waren erg enthousiast bij het zien van hun pakketen en al snel diep verzonken in een boek. Zelfs het boekje over One Direction vond Miss G grappig. Hoewel ze geen uitgesproken fan is van deze boyband vond ze het wel grappig om er allerlei feitjes te lezen en mij dan weer te bevragen. Miss B was lyrisch want haar pakket bevatte een kookboek. En laat mijn middelste mij nu graag in de keuken helpen bij het maken van allerlei gerechten. Ook het Suske & Wiske mini stripboek werd door haar met enthousiasme ontvangen.
Geen van beide meiden vond haar pakket te makkelijk of kinderachtig. Doordat de Joy4kidz boekenpakketten in leeftijdscategorie elkaar opvolgen, wisselen beide dames soms ook gewoon boeken aan elkaar uit. Hierdoor hebben ze er dubbel plezier van.

Joy4kidz-boekenclub

Een paar boeken uit het pakket van Miss G

Voor zelfstandig lezen zijn de boekenpakketten erg geschikt. Toch heb ik als ouder wel een kanttekening. Naast zelfstandig lezen, genieten mijn dochters er ook enorm van als ik ze ’s avonds voor het slapengaan voorlees. Dat is bij ons thuis echt een ritueel waarbij ze in het grote bed, lekker dicht tegen mij aan mogen zitten. In deze setting kies ik meestal voor een klassiek, tijdloos kinderboek. Daar wringt wat mij betreft de schoen. Sommige ouders zullen het als voordeel zien dat Joy4kidz samenwerkt met bekende namen zoals Studio 100, Dora, Disney, Sesamstraat en nog tal van namen die zeer bekend zijn in de belevingswereld van kinderen.
maar ik persoonlijk, vind het fijn dat ik daar op een gegeven moment afstand van kan nemen door iets voor te lezen wat tijdlozer is.

Ook ontving mijn oudste dochter een boekje van het Huis Anubis. Iets wat bij ons thuis niet gekeken of gelezen wordt omdat het niet strookt met ons geloof. Persoonlijk zou ik bij het samenstellen van de boekenpakketten wel invloed willen hebben op dit soort dingen.

Bovenstaande kanttekeningen zijn factoren die voor mijn gezin spelen en voor ons gelden. Heb je dit niet? Dan zal je als ouders samen met je kinderen een hoop leesplezier beleven aan de boekenpakketten.

Joy4kidz boekenpakket-GoodGirlsCompany

Een paar boeken uit het pakket van Miss B

Voordelen

• Pakket afgestemd op interesses en leesniveau van je kinderen
  • Hoeft er zelf weinig voor te doen
  • Maandelijkse afwisseling
  • Vele kortingsbonnen en leuke extra’s in het pakket
  • Maandelijks opzegbaar
  • Samenwerking met populaire merken zoals Disney, Nickelodeon, Studio 100, Lego en Sesamstraat
  • Paketten wijzigen mocht niveau te makkelijk/moeilijk zijn

Nadelen

• Weinig tijdloze boekjes

*Dit artikel is in samenwerking met Joy4kidz geschreven

• Reply
    Nicole
    17 september 2015 at 21:30

Ik had ook een pakket gekregen, nou ja 2.. aangezien de eerste echt boven haar leeftijd was en met 1.5 is dat nog niet zo handig. Vond de boekjes totaal niet naar waarde eigenlijk. Ook hele oubollige boekjes zaten erbij.
    Nee ik was totaal niet tevreden, dus mocht geen review schrijven haha..
    Nicole onlangs geplaatst…Alles over het kiezen van een kinderfietsMy Profile