Babyspullen Bloggen

Op bezoek bij Joolz

21 oktober 2016
mijn-bezoek-op-het-joolz-hoofdkantoor-in-amsterdam

Ik werd samen met dreumes door het PR bureau van Joolz uitgenodigd om hun nieuwe hoofdkantoor te bekijken. Natuurlijk vond ik het onwijs leuk om letterlijk een kijkje in de keuken te krijgen bij dit mooie Nederlandse kinderwagenmerk. Een inspirerende plek waar ideeën letterlijk tussen het groen wortelen en groter groeien… .

joolz-day2_goodgirlscompany_hoofdkantoor-joolz

Als mamablogger kan ik natuurlijk niet om het merk Joolz heen. Maar ik moet eerlijk toegeven, dat het succes van Joolz voor mij wel enigszins onverwacht kwam. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik er nog nooit van gehoord. Terwijl ik merken zoals Stokke, Bugaboo en Quinny toen al wel kende. Vandaar dat ik er toen nooit een gekocht heb. Als je eenmaal een goede kinderwagen hebt die bevalt, waarom zou je dan van merk switchen?

Bij de high class kinderwagenmerken – daarmee bedoel ik de wagens die bij aanschaf minimaal € 1000,- kosten- weet je dat het met de kwaliteit wel goed zit. Maar waarmee kunnen zij zich dan wel onderscheiden? Nou met hun corporate story. Uiteindelijk is dat wat je raakt, waar je je in herkent en waarmee je geassocieerd wilt worden.

joolz-day2-goodgirlscompany_hoofdkantoor-joolz

Joolz, positive design

Wanneer je mijn blog al een tijdje volgt, weet je dat mijn hart gewoon net een hoger sprongetje maakt bij producten die duurzaam zijn. Of het nu een verzorgingsproduct is of een kinderwagen. Ik houd er van om te zien dat men bij ontwikkeling nadenkt over alternatieven voor dingen die we zo gewoon zijn gaan vinden. Bewust niet voor de weg van de minste weerstand kiest. Of genoegen neemt met ‘vroeger was dat ook altijd wel zo en dat was prima’. Tijden veranderen, we hebben meer kennis en nieuwe inzichten. En daarmee misschien ook wel een verantwoordelijkheid om beter te doen. Joolz begrijpt dat. Hun slogan is niet voor niets Positive design. Dat is niet een of andere hipster kreet die overwaait zodra de economie er slechter voorstaat en je kapitalistischere keuzes moet maken. Nee, het bedrijf dat tijdens de recessie groeide tot het grootste kinderwagenmerk van Nederland, toont dat deze filosofie dieper zit. En bovenal dat het werkt.

Hoe? Nou door producten te ontwikkelen waarmee je een happy ouder wordt. Een blije ouder is gemotiveerd en daardoor in staat het beste naar boven te halen in zichzelf en het leven met hun kinderen. Of dat nu een ergonomische kinderwagen, autostoel, of biologische accessoires zijn; geniet van de bijzondere rit die het ouderschap is. Ontdek nieuwe plekken en nieuwe kanten van jezelf. En wordt een rijker persoon.

best-day-ever_joolz-day2-goodgirlscompany_hoofdkantoor-joolz

De corporate story van Joolz

Joolz staat voor Positive design en die filosofie zie je overal in terug. Het zal niet beweren een biologisch kinderwagenmerk te zijn. Maar ze dragen op hun manier wel een steentje bij. Zo planten zij voor elke kinderwagen die je registreert via My Joolz een boom in het Joolz Geboortebos in Colombia. Zo kunnen je kindje en haar boom samen opgroeien en laat je iets tastbaars en moois op deze aarde achter.

Ook maken ze gebruik van herbruikbare verpakkingen. Het is namelijk verschrikkelijk zonde om de kartonnen verpakking van je kinderwagen en bijpassende accessoires weg te gooien. Van de ene verpakking maak je een vogelhuis of zeilboot, de andere tover je om in een stoeltje waar je kind echt op kan zitten. Of beleef uren lang knutselplezier met het maken van een kartonnen olifant of rendier.

joolz_-_geo_limited_goodgirlscompany_joolz

Het hoofdkantoor van Joolz

En als laatste zie je het terug in hun nieuwe hoofdkantoor. Ze kozen niet voor het bouwen van een nieuw pand, maar namen bewust intrek in een bestaand pand. Dit lieten ze verbouwen en voorzien van duurzame oplossingen. Zo zijn er maar liefst 200 zonnepanelen op het dak die het pand van electriciteit voorzien. De vloer en ook het dak zijn volledig geïsoleerd. Bewegingsmelders en sensoren zorgen ervoor dat er geen onnodig stroom wordt verbruikt en alle verlichting is energiezuinig.

Wat bij binnenkomst meteen in het oog springt, zijn de drie enorme kassen. Hierin zitten subtropische planten die er in de zomer voor zorgen dat het er lekker koel is. En in de winter dat het er niet te koud. Daarnaast is er stromend water en zwemmen er vissen in de kleine vijvertjes. Twee kassen hebben vergadertafels zodat je tussen het groen kan vergaderen en dit letterlijk een plek wordt waar ideeën kunnen wortelen en uitgroeien. Groen in je werkomgeving doet veel werknemers goed. Maar bij Joolz zorgen ze er op hoger niveau voor dat het goed met hun medewerkers gaat. Er is een compleet ingerichte gym waar je met een personal trainer verschillende lessen kan volgen.

Ook kreeg ik letterlijk een kijkje in de keuken. Hier wordt gezond en biologisch gekookt. En ook over de koffie is nagedacht. Zo schenken ze Fair-chain koffie van Moyee Coffee.

joolz_-_geo_limited_goodgirlscompany_joolz_positive-design

Het assortiment van Joolz

2 kinderwagens

Het assortiment bestaat uit 2 kinderwagenmodellen; de Joolz Day en de Joolz Geo. De eerstgenoemde wordt in november opgevolgd door de Joolz Day 2 (hier lees je wat de verschillen zijn) . De Joolz Geo is een kinderwagen die je zowel met 1 kind, een baby en dreumes/peuter als tweeling gebruiken kan. Wat je meteen opvalt is de enorme boodschappenmand. Bovendien won het ontwerp in 2015 een Red dot design award.

4 collecties

Voor de 2 kinderwagens zijn er 4 collecties. Zo is er de earth collectie. Een collectie met aarde tinten. Het leuke aan deze collectie is dat alle namen ook met de natuur te maken hebben; hippo grey, camel beige, parrot blue en lobster red. Voor de fashion moms is er natuurlijk de Studio lijn. Een collectie met urban flair in mooie grijstinten. Geschikt om mee te winkelen en om mee gespot te worden. De mama’s die van luxe houden kunnen hun hart ophalen met de quadro collectie. En verfijnde lijn met oog voor detail. Voor degenen die de van de mooie kleine dingen in het leven houden. Genieten is tijdloos, vandaar dat deze collectie de tand des tijds ook zal doorstaan. En als laatste is er natuurlijk de Joolz Tailor. Speciaal voor iedereen die haar kindje zo bijzonder en uniek vindt dat ze een eigen wagen verdient. Kies uit de kleur van het chassis, duwstang, wielen en maak hem persoonlijk door te kiezen uit 1 van de 20 kleur accenten. Laat op de beugel de naam van je kindje graveren, de geboortedatum of een persoonlijke quote.

Joolz Essentials

Als laatste heb je nog de Joolz Essentials. Deze helpen op hun eigen manier om goed voor je kindje te zorgen. Door vocht te absorberen, de temperatuur te regelen en gewoon door heerlijk babyzacht te zijn. Gemaakt van 100% biologisch katoen en gemaakt om zowel binnen- als buitenshuis te gebruiken. De dekentjes en baby nestjes hebben een schattig bolletjes patroon en mooie eigentijdse kleuren.

Veel van dit bovenste wist ik natuurlijk allemaal niet. Zo vaak krijg je niet de kans om achter de schermen bij een bedrijf te kijken. Maar ik vond het onwijs leuk en Joolz heeft mij op een positieve manier verrast en is zeker een merk geworden waar ik nu een huge crush op heb.

Bedankt Joolz!

Ook leuk om te lezen:

Liefs Josan

Volg jij mij ook al via Google+Bloglovin’Twitter,Instagram,Facebook of YouTube?

  • Reply
    Volgmama
    22 oktober 2016 at 23:40

    Wat gaaf zeg! Ik vind de gouden wagen achter jou op de foto supervet!

  • Reply
    Ilse van Kreanimo
    21 oktober 2016 at 17:16

    Te laat voor mij… ik ben helemaal uit de wagens.
    Maar wel cool dat je op bezoek mocht.
    Toch een hele ervaring.

  • Reply
    Vlijtig Liesje
    21 oktober 2016 at 14:39

    Wat een leuke ervaring lijkt me dat om zo’n kijkje achter de schermen te krijgen. Wat is het leven van een blogger dan toch leuk!

  • Reply
    jess
    21 oktober 2016 at 13:05

    Wel leuk dat ze mannen gebruiken in hun reclame :). Hot daddy!
    Ik heb geen Joolz, maar wat ik wel leuk vind aan de wagens, is hun hoge ’troon’. Kunnen ze zo mee aan tafel schuiven.
    Mijn kinderwagen is ook een dure dus zal nog even mee gaan, maar als ik terug kon gaan, zou ik voor Joolz gaan.
    (Wel al veel slecht gehoord over de opslagplaats onder de kinderwagen)

    • Reply
      Josan
      21 oktober 2016 at 13:09

      Ja dat is ook wel eens een leuke verrassing, niet? Ik denk dat jij het ook helemaal geweldig gevonden had. De ruimte onder de Day is inderdaad wat krap. Maar bij de Day 2 is dat dus een van de verbeterde punten. En onder de Geo heb je helemaal de ruimte en kun je er ook nog een extra boodschappentas aan vastklikken op het frame.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

[instagram-feed feed=2]