Vanochtend publiceerde ik het interview met Winnie Aoki, oprichter en ontwerper voor luxe couturemerk Mischka Aoki. Wist je dat de naam refereert naar haar dochtertje? Mischka Aoki verkoopt prachtige haute couture kledingstukken voor meisjes in de leeftijd van 1 tot en met 16. Celebrity dochters zoals Harper Beckham, Suri Cruise, Penelope Disick Kardashian), Honor Warren (dochter van Jessica Alba) en de tweelingdochters van Sarah Jessica Parker worden regelmatig in Mischka Aoki gespot. Vanaf het moment dat Mischka Aoki in 2009 debuteerde met haar collectie ben ik fan. Ik weet het. De kans dat ik mijn dochters ooit een jurk van 3000 euro zullen dragen, acht ik klein. Maar zoals Audrey Hepburn in Breakfast At Tiffany’s er van genoot om perfect gestyled te genieten van window shoppen bij Tiffany & Co, zo heb ik dat met Mischka Aoki. Ik hoef niet iets te bezitten om er van te kunnen genieten of de schoonheid en kwaliteit er van op waarde te schatten.
Elk half jaar kijk ik reikhalzend uit naar de lancering van Mischka Aoki’s nieuwe collectie. Wanneer je net zoals ik lid bent van hun Facebookpagina zie je voor de lancering al verschillende teasers. Foto’s van fashion shows en sneak peaks van de meest sprookjesachtige jurken. Op YouTube verschenen verschillende filmpjes.
Dit jaar werd de Spring Summer collectie geïnspireerd door een wel heel bekend sprookje: Assepoester. Delicate jurken van tulle in een prachtig gouden kleurenpallet geven dat koninklijke gevoel. Ook zijn er jurken in vrouwelijk poederroze en diepe paarstinten. De zachte geeltinten geven de collectie een zomers gevoel.
Zoals je van Mischka Aoki mag verwachten zijn de details oogstrelend. Driedimensionale bloemenapplicaties op lijfjes, metallic achtig leer, zijden zomenranden langs de onderkant van een jurk. Subtiele veren, op zijde geprinte patronen en Mischka Aoki’s welbekende tule afwerking zijn ook dit jaar weer van de partij. En alsof dat nog niet genoeg is, zijn enkele jurken afgewerkt met franjes, blaadjes en Swarovski kristallen die met de hand op de jurken worden bevestigd. Geen wonder dat Mischka Aoki tegenwoordig bekend staat als hét couturemerk voor kinderen. Met jurken waar wel 300 man uur in kan zitten aan design. Elke jurk wordt met de hand bewerkt en is uniek.
Waar Mischka Aoki zes jaar geleden begon in Australië heeft het haar weg gevonden naar hippe modehuizen zoals Harrods, Harvey Nichols, Bergdorff Goodman, Tsum en Saks Fifth Avenue. Bij het zien van de collectie kan je je helemaal voorstellen dat de jongere zusjes van vriendinnen van Serena Van der Woodsen of Blair Waldorf in dit merk flaneren.
Wat maakt Mischka Aoki bijzonder?
In zes jaar tijd heeft Mischka Aoki haar naam gevestigd. En is ze de lieveling van vele beroemde moeders. Toch denk ik dat het succes van Mischka Aoki ook op een andere manier te verklaren valt:
- Toon passie en toewijding
Als je wel eens Winnies Aoki’s Instagram account hebt bekeken of het account van Mischka Aoki op Instagram kan het je niet ontgaan zijn dat men een enorme passie heeft voor wat men doet. Dat is aanstekelijk. Deze drive is zichtbaar in het resultaat en het ultieme doel: de mooiste couture jurken maken. - Durf anders te zijn
Natuurlijk had Mischka Aoki er voor kunnen kiezen om kleding te maken die in het hoog segment zit. Maar ze kozen juist voor couture waardoor ze de strijd aan gingen met merken als Chanel, Dior, Ralph Lauren en Oscar de la Renta. Merken voor volwassenen die toevallig kleding maken in kleinere maten. Als mama er hip bij loopt, wil je dat voor je dochter natuurlijk ook. Maar Mischka Aoki kiest er heel bewust voor om kinderkleding te maken maar dan op een manier zoals men couture maakt. - Wees klantvriendelijk en servicegericht.
Zes jaar geleden viel het me al op hoe klantvriendelijk iedereen is. Foto’s informatie, filmpjes. You name it en binnen no time sturen ze het naar je op. Ook toen ik Mischka Aoki benaderde voor deze blogpost was men ontzettend bereid om ‘the extra mile’ te gaan. Hoezo tijdverschil? Als ik om een foto vroeg, stuurde men het mij meteen op. Echt heel indrukwekkend. - Blijf nederig ondanks je succes
Een merk dat ondanks haar successen zo vriendelijk en professioneel blijft verdient al het succes . Ik weet dat het team achter Mischka Aoki keihard hier voor werkt. Ik ben er trots op dat ik hun groei vanaf het prille begin heb mogen volgen en mijn blog mocht gebruiken om dit prachtige merk te tonen aan lezers.
Volg Mischka Aoki op Twitter voor dagelijkse updates
No Comments