Engeland Europa Travel

Mijn eerste Airbnb ervaring

10 mei 2018

Als je een autoreis naar Engeland maakt, kan je kiezen uit verschillende accommodaties. Hotels, vakantieparken, inns, bed & breakfast. Wij kozen voor Airbnb. Mijn allereerste keer. In dit blog vertel ik je over mijn ervaringen.

Tijdens onze rondreis door Engeland ging ik geen uitdaging uit de weg. Waarom dingen in stappen doen als jet het ook in 1 keer kan doen? Dus bestond onze reis uit een heleboel eerste keren. Onze eerste (lange) autovakantie. Voor het eerst met 3 kinderen op reis. De eerste keer links rijden en de eerste keer verblijven in een Airbnb. Voor sommige moeders klinkt dit verschrikkelijk. Voor mij niet. Of dat komt omdat ik er van tevoren ook niet al te veel over nagedacht had.

Video Roomtour door Airbnb huisje

Airbnb

Ik heb al enkele jaren een Airbnb account maar het was er nog nooit van gekomen. Mijn man en ik verschillen enorm in hoe wij over reizen denken. Hij gaat voor zekerheid. Ik ben het type die ongeacht wat er op ons pad komt de uitdaging aangaat. Het ergste wat je kan overkomen, is dat je alsnog een hotel moet boeken. Nou en? Dat overleef je ook wel weer. Dus nu man niet mee ging, zag ik mijn kans schoon.

Van collega’s en vriendinnen had ik veel positieve ervaringen gehoord. Ik wilde nu ook mijn eigen ervaringen hebben. Zelf kijken of het wat is. Dus stofte ik mijn account af en maakte een lijstje aan met huisjes in de buurt van waar mijn moeder woont.

vakantiehuisje Tamar Valley

Tamar Valley

Zo kwamen we uit in de regio Tamar Valley. Een groene vallei in Cornwall op de grens van Devon. Lekker dichtbij Dartmoor en binnen reisafstand van plaatsen zoals Exeter en Plymouth. Hier vonden we via Airbnb een vakantiehuisje dat op een vakantiepark lag. Het huisje voldeed aan een aantal eisen:

• Ligbad
  • kindvriendelijk
  • Wifi (erg belangrijk voor Miss G) en
  • Vaatwasser

Op vakantie zijn we niet zo moeilijk Mits ik maar zo min mogelijk tijd kwijt ben aan afwassen. En als we moe zijn op een fatsoenlijk bed kunnen neerploffen.

vakantiehuisjes huren Tamar Valley

Mijn ervaringen met Airbnb

Samen met de kinderen bekijk ik huisjes totdat we er een hebben gevonden die we allemaal mooi vinden. Tenminste op basis van de foto’s. De kinderen waren om toen ze in de omschrijving lazen dat het een hot tub heeft. Diezelfde avond neem ik contact op met de adverteerder en vraag hem hoe het nu in zijn werk gaat. Hij stuurt mij een reservering. Ik heb 24 uur om hem te accepteren anders gaat het aan mijn neus voorbij.

Ik besluit er niet te lang over na te denken. Omdat ik de mogelijkheid krijg de rekening in 2 termijnen te betalen, kies ik daarvoor. Eerst maar eens zien, dan geloven. Het contact met de verhuurder verloopt goed. Als ik vlak voor reis iets moet weten en het even stil blijf bel ik op. Het blijkt dat mijn mail niet is aangekomen. Maar na uitwisseling van mijn prive e-mailadres ontvang ik binnen 5 minuten alle informatie.

Voordelen Airbnb

• Ik vind het fijn dat je bij Airbnb de ervaringen en beoordelingen van andere mensen kan lezen.
  • Je direct contact kan hebben met de verhuurder
  • Accommodaties makkelijk kan selecteren op prijs en beschikbaarheid.
  • Hij in een straal zoekt van de plaats die je aangeeft
  • Doordat je het aantal reisgenoten invult weet je meteen of het huisje geschikt is
  • Je kan kiezen om de factuur in twee termijnen te betalen

Je kan per slaapkamer de beddenindeling bekijken. Dat vind ik zelf wel handig. Een huisje met een slaapbank in de woonkamer vind ik gewoon net iets minder geschikt met kleine kinderen. Ik wil dat ze in normale bedden slapen. In een slaapkamer zodat ik ’s avonds ook nog een ruimte heb om mij terug te trekken.

vakantiehuisjes Tamar Valley

Ons huisje in Tamar Valley

Na een lange reis komen we op zaterdagavond 28 april aan op het vakantiepark. Er stroomt een klein bergbeekje en het is er heuvelachtig. Totaal niet vergelijkbaar met die strak aangeharkte dertien in dozijn vakantieparken die ik in Nederland gewend ben. Het huisje ziet er aan de buitenkant in elk geval uit zoals op de foto. Ook het ontgrendelen werkt zoals in de opgestuurde informatie aangegeven. Zodra we de sleutel in het slot draaien, komen we in een geweldig vakantiehuisje.

Overal nieuwe vloerbedekking. Mooie bedden, fris beddengoed en brandschoon. In de keuken staat een welkomstpakket met wijn en een barbecue, snacks voor de hond (die we niet hebben maar nu automatisch zouden willen hebben) en pakjes cereals. De tafel is feestelijk gedekt.

accomodatie Tamar Valley

Vakantiehuisje in Tamar Valley

Positieve ervaring

Onze verhuurders hebben aan alles gedacht. Voor Miss C staat er een kinderstoel. Er zijn grote schone fluffy kussens waar je huisdier op kan liggen voor de verwarming. Maar in mijn geval als snel de chill spot van de kinderen werd. Er is een Xbox, gezelschapsspellen en uitgebreide collectie DVD’s voor regenachtige dagen. De hot tub is klaar (waar we nooit in hebben gezeten. Handleiding voor hoe de tv werkt. En ook een opbergdoos met folders en brochures van activiteiten in de omgeving en in Cornwall en Devon. In een map vinden we alles wat we moeten weten van openbaar vervoer tot aan waar de dichtstbijzijnde supermarkt is.

Het vakantiepark zelf is wel typisch Engels. Hier en daar bladdert er wat verf op het hoofdgebouw. Maar ach, dat vind ik wel leuk. Het geeft karakter. En is eens wat anders dan die internationale ketens die je overal hebt. Er een binnen- en buitenzwembad. Game room en kleine fitness studio. Op nog geen 200 meter er vandaan ligt een ezeltjes opvanghuis. Ook Cotehele ligt om de hoek. Op nog gaan 10 minuutjes rijden.

vakantiehuisje Cornwall Devon Tamar Valley

Lekker goedkoop

Dat er geen andere partij tussen zit, merk je terug in de prijs. Ondanks de vele voorzieningen valt de prijs enorm mee. In Nederland zat ik afgelopen najaar voor hetzelfde bedrag 3 dagen op een vakantiepark.

Mijn eerste Airbnb ervaring is dus ontzettend positief. Ons huisje was geweldig en we bewaren er goede herinneringen aan. Mochten we ooit weer mijn moeder in Engeland opzoeken, dan weten we wel welk huisje we boeken. In de zomervakantie gaan we weer een rondreis maken. Er zullen vast wat Airbnb adressen als locatie tussen zitten. Mogelijk gaan we zelfs kamperen op de camping.

Zelfde vakantiehuisje* huren? Dat kan! (*klik)

Ook leuk om te lezen:

Liefs Josan

Volg jij mij ook al via Google+Bloglovin’Twitter,Instagram,Facebook of YouTube?

Dhini
    10 mei 2018 at 14:23

Wat te gek dat jullie naar London waren geweest. Het ziet er gezellig huis. Ik wil ook naar England toe

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.