Christendom Download Zwangerschap

30 Bijbelteksten voor geboorte

28 januari 2023
Staande Sotolijst tegen muur met christelijke tekst.

Een kind krijgen is een wonder. Wat is het mooi wanneer je de geboorte van je kind mag vieren met een christelijke tekst en zo dankbaarheid mag tonen naar de Schepper. Of een andere moeder tijdens de zwangerschap mag bemoedigen met een mooie Bijbeltekst. Hieronder heb ik 30 Bijbelteksten voor een geboorte opgesomd. En het leuke is ze zijn beschikbaar als download zodat je ze kunt uitprinten en inlijsten. Ideaal als kraamcadeautje

Lees ook: 75 unieke Bijbelse namen voor meisjes + hun betekenis

Bijbelteksten voor geboorte

Kinderen zijn zo’n enorme zegen. Zekere in een wereld die steeds meer allergisch lijkt te reageren op kinderen en hun aanwezigheid. Daarom vind ik belangrijk om kinderen vanaf jongs af aan te zegenen en in hun kracht te zetten met inspirerende Bijbelteksten. De Bijbel biedt zoveel mooie teksten waarin zowel de zwangerschap, geboorte als het ontstaan van nieuw leven gevierd wordt. Waaraan kinderen hun identiteit mogen ontlenen zodat we weten dat ze geen ‘ongelukje’, foutje of toevallig bewijs zijn van het samenzijn van twee volwassenen. Vanaf hun prille begin zijn ze gewild, geliefd en gekoesterd door hun Hemelse Vader..

30 Christelijke Bijbelteksten voor op een geboortekaartje

U weefde mij in de buik van mijn moeder. Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan, wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt. Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel. Psalm 139: 13-14

Nog voordat Ik je maakte in de buik van je moeder, kende Ik je al. Al voordat je werd geboren, gaf Ik jou je taak. Jeremia 1:5

U zag me al toen ik nog helemaal geen vorm had. Al mijn dagen stonden al in uw boek toen ik nog niet één dag daarvan had geleefd. Psalm 139: 16

Vrouwen die geen kinderen konden krijgen, geeft Hij een gezin. Hij maakt hen blije moeders met kinderen. Halleluja! Prijs de Heer! Psalm 113: 9

Want God heeft ons gemaakt. En Hij heeft ook Zelf in Jezus Christus nieuwe mensen van ons gemaakt. Nu kunnen we voor Hem de goede dingen doen die Hij van tevoren al voor ons had bedacht. Efeziërs 2:10

Christelijke-tekst-geboortekaartje

Ik bad om dit kind, en de HEERE heeft mij mijn bede gegeven, die ik van Hem gebeden heb. 1 Samuël 1:27

Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des HEREN, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven. Jeremia 29:11

U hebt de kleine kinderen geleerd U volmaakt te prijzen. Hun voorbeeld zal uw vijanden en hen die op wraak zinnen, beschaamd doen staan en tot zwijgen brengen! Psalm 8:3

Bijbeltekst-voor-kind

  1. Al uw kinderen zullen door de HEERE onderwezen zijn, en de vrede van uw kinderen zal groot zijn. Jesaja 53:138
  2. Leer je kinderen al vanaf jonge leeftijd hoe ze moeten leven. Wanneer ze volwassen zijn geworden, zullen ze op dezelfde weg verdergaan. Spreuken 22: 6
  3. Een rechtvaardig mens is altijd eerlijk. Dat is een zegen voor zijn kinderen. Spreuken 20:7

Christelijke babyshower

  1. De Here zegene u en behoede u; de Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig; de Here verheffe zijn aangezicht over u en geve u vrede. Numeri 6: 24-26
  2. Van generatie op generatie zal men U prijzen om wat U doet. Men zal dan vertellen over uw grote daden. Psalm 145: 4
  3. …..en zijn nageslacht is tot een zegen. Psalm 37:26

30-christelijke-teksten-voor-je-geboortekaartje

Kinderen zijn een geschenk van de Heer. Hij geeft ze als beloning. Psalmen 127:3

Zoals de pijl in zijn hand de soldaat zekerheid geeft, beloven ook uw kinderen veel voor de toekomst. Psalm 127:4

De Heer God zal jullie kinderen zegenen. Deuteronomium 28: 4

Je vrouw zal zijn als een wijnstruik vol druiventrossen tegen de muur van je huis: ze zal je veel kinderen geven. Er zullen net zoveel zonen en dochters rond je tafel zitten als dat er druiventrossen zitten aan een wijnstruik en olijven aan een olijfboom. Psalm 128:3

Christelijke-tekst-geboortekaartje

Laat ons zien wat voor machtige dingen U doet. Laat ook aan onze kinderen zien wat een machtige God U bent.Psalm 90:16

De kinderen van uw dienaren zullen veilig wonen. En ook hún kinderen zullen bij U veilig zijn. Psalm 102:29

Maar de Heer is voor eeuwig liefdevol voor de mensen die ontzag voor Hem hebben. Dat is Hij ook voor hun kinderen. Hij zal u liefhebben, zegenen en talrijk maken; Hij zal zegenen de vrucht van uw schoot. Psalm 103:17

Je kinderen zullen machtig worden. De Heer zal goed voor hen zijn. Psalm 112:2

Ook goed om te lezen: Bidden voor je kinderen: 5 gebeden voor je kinderen

Bijbelteksten-voor- geboortekaartje-themillennialmom

Ik bid dat de HERE u veel kinderen geeft, zowel aan u als aan uw kinderen. Psalm 115:14

Ik ben zo rustig en tevreden als een kind dat gedronken heeft, bij zijn moeder op schoot. Psalm 131:2

Hij zal jullie tot een groot volk maken in het land dat Hij aan jullie voorvaders heeft beloofd. Hij zal jullie kinderen zegenen… . Deuteronomium 7: 13

Gratis download

30 christelijke Bijbelteksten

Elk volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader. Jakobus 1:17

Bijbelteksten-bij-geboorte-themillennialmom

Een ieder die een kind ontvangt in mijn naam, ontvangt mij. Mattheüs 18:5

Ik heb je in mijn handpalm gegrift. Jesaja 49:16

Ik heb je bij je naam geroepen, je bent van mij. Jesaja 43:1

De Heer is je wachter, de Heer is je schaduw aan je rechterhand. De Heer behoedt je voor alle kwaad. Hij waakt over jouw leven. De Heer houdt de wacht over je gaan en je komen van nu tot in eeuwigheid. Psalm 121:5-7

Ook leuk om te lezen:

Liefs Josan

Volg jij mij ook al via Google+Bloglovin’, Twitter, Instagram, Facebook of YouTube?

  • Reply
    Aritha
    9 februari 2023 at 20:45

    Wat een geweldig blog, Josan. En de opmaak ziet er zo verzorgd uit.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

[instagram-feed feed=2]