Christendom

16 Bijbelverzen voor vrouwen die krachtig en inspirerend zijn

17 januari 2021
Bijbelverzen-voor-vrouwen-themillennialmom

De Bijbel staat vol met inspirerende Bijbelteksten voor vrouwen. Teksten die hen bemoedigen en inspireren. Hieronder vind je 18 teksten die je helpen om een krachtige vrouw te worden en je plek in deze wereld in te nemen.

Ook leuk om te lezen: 5 tips voor het houden van Stille Tijd

Ik vind het heerlijk om een moeder van dochter te zijn. Om ze mijn levenslessen mee te geven. Maar ook om ze op te voeden binnen het geloof dat ik van mijn ouders heb meegekregen en nu doorgeef aan hen, In de hoop dat zij het zullen doorgeven aan de generaties na hen. Ik ben me er bewust van dat veel vrouwen een laagzelfbeeld hebben en weinig zelfvertrouwen. Daarom is mijn opvoeding er op gericht om mijn dochters te bewapenen tegen Daarom is mijn opvoeding er op gericht om mijn dochters hiertegen te wapenen. Hoe? Daarop op een positieve manier tegen ze te bepraten, ze op te bouwen en bemoedigen. Ook door ze vanuit ons geloof Bijbelverzen voor vrouwen mee te geven waarin ze bevestigd worden in hun waarde, schoonheid en hun geliefde identiteit in Christus.

7 eigenschappen van krachtige vrouwen

eigenschappen-krachtige-vrouwen-Bijbelverzen-themillennialmom

Als het op het waarderen van Bijbelteksten voor vrouwen gaat, heb ik echt een groei door moeten maken. Odes aan geweldige, vriendelijke, rustige, bedachtzame (huis)vrouwen? Ik kon er niks mee! Ik schopte niet tegen alles aan, maar ik had en heb meer ambities dan mijn huishouden. Wil meer in deze wereld bereiken dan voor mijn gezin zorgen. En toch, mijn kinderen opvoeden tot volwassenen die zich staande kunnen houden in de maatschappij en daar hun weg in vinden, is uiteindelijk wel een van mijn hoofddoelen. Komen we toch weer bij dat gezin terug.

Lees: 18 Bijbelse affirmatiekaarten om je zelfvertrouwen een boost te geven.

Ik denk dat de waardering van Bijbelteksten kwam, door de ontdekking dat er meerdere vrouwen zijn net zoals ik. Die zich meer een Deborah dan een Marta voelen. Niet zo graag met de vrouwenvereniging met de kerk willen bloemschikken, maar graag gewoon een bomenparcours doen of paintballen. Dat hebben leren omarmen, omdat ze weten wie ze zijn. Wat hun talenten zijn en hoe ze deze kunnen inzetten. En ik geef toe dat rustig zijn (als in je niet laten opfokken door anderen) best handig is, vriendelijkheid deuren opent en goedheid ook nooit misstaat.

  1. Ze vertrouwen op hun Schepper (absoluut)
  2. Krachtige vrouwen waarderen de mannen in hun omgeving (ik heb een zwak voor mannen, maar ze weten me ook op waarde te schatten)
  3. Ze gebruiken hun handen en armen om te dienen (yep, tekstjes typen waar anderen iets aan hebben valt daar dus ook onder)
  4. Krachtige vrouwen zijn er voor andere vrouwen (love my girl quad)
  5. Ze spreken waarheid en genade
  6. Krachtige vrouwen omarmen hun vrouwelijkheid (op een manier die bij jou past)
  7. Ze veranderen de wereld

16 Bijbelverzen voor vrouwen

Spreuken 31:25

Ze straalt kracht en schoonheid uit, en ze geniet van elke nieuwe dag.

Jesaja 62:3

Je zal zo mooi zijn als een sierlijke kroon in de hand van de Heer, als een koninklijke tulband in de hand van je God.

Psalm 46:5

God is in haar midden, zij zal niet wankelen; God zal haar helpen bij het aanbreken van de morgen.

1 Korintiërs 15:10

Maar dankzij Gods liefde voor mij ben ik geworden wat ik nu ben.

Spreuken 11:6

Een mooie vrouw houdt net zo vast aan haar eer, als een gewelddadig mens aan zijn rijkdom.

Spreuken 31:20-21

Ze is gul voor arme mensen en helpt mensen in nood. Ze is niet bang voor de kou, want haar hele gezin draagt warme kleren.

Psalm 139:14

Ik prijs U, want het is een wonder hoe U mij heeft gemaakt. Alles wat U heeft gemaakt, is bijzonder. Ik weet dat heel goed.

1 Petrus 3: 3-4

Vrouwen, onthoud dat het er niet om gaat dat jullie er van buiten mooi uitzien, met schitterende kapsels, dure sieraden en mooie kleren. Zorg er liever voor dat jullie van binnen mooi zijn. Dat is veel belangrijker. Je bent pas werkelijk mooi als je vriendelijk en rustig bent. Dat is schoonheid die niet verdwijnt. God houdt van zulke schoonheid.

Spreuken 31: 10

Wie lukt het om een goede vrouw te vinden? Een goede vrouw is veel meer waard dan edelstenen.

Spreuken 31:17

Zij is vol daadkracht, onvermoeibaar is ze in de weer.

Lukas 1:45

En zalig is zij, die geloofd heeft, want wat vanwege de Here tot haar gezegd is, zal volbracht worden.

Exodus 14:14

De Heer zal voor jullie strijden. Wees maar rustig, jullie hoeven zelf niets te doen.

Jeremia 29:11

Want Ik weet wat mijn plannen voor jullie zijn, zegt de Heer. Ik heb mooie plannen voor jullie. Plannen vol vrede, niet vol ellende. Want Ik heb een hoopvolle toekomst voor jullie.

Spreuken 31:30

Elegant zijn is alleen maar uiterlijk, en schoonheid verdwijnt. Maar een vrouw die diep ontzag heeft voor de Heer, wordt geprezen.’

Spreuken 31:26

Haar woorden zijn altijd vol wijsheid. Ze geeft vriendelijk goede raad.

1 Timotheus 4:12

Niemand mag op jou neerkijken omdat je nog jong bent. Zorg ervoor dat je in alles een voorbeeld bent voor de gelovigen: door je woorden, je manier van leven, je liefde, je geloof en je zuiverheid.

Ook leuk om te lezen:

16-krachtige-Bijbelverzen-voor-vrouwen-themillennialmom
Bron: EO

Liefs Josan Volg jij mij ook al via Google+Bloglovin’Twitter, Instagram, Facebook of YouTube?

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    [instagram-feed feed=2]