Kinderen en baby's Opvoeding Zwangerschap & Moederschap

Why bring a child into this world?!

23 november 2013
Hoera! Je bent zwanger. Een blijde gebeurtenis. Vol goede moed begin je aan de reis die moederschap heet. En na de eerste paar echo’s weet je het zeker: dit is heel bijzonder. Toch zullen er tijdens je zwangerschap momenten zijn waarop je twijfelt. Iedere aanstaande ouder heeft die momenten wel eens. Dagelijks zie je beelden op de televisie voorbij komen van de meest verschrikkelijke oorlogen en rampen. Je staat er soms verbaasd van wat mensen elkaar kunnen aandoen. Er zijn moeders op deze wereld die hun kinderen niet eens voldoende voedsel kunnen geven of de zorg en educatie die ze nodig hebben om een gelukkig leven te krijgen. Maar je hoeft niet eens heel ver weg te gaan. Ook in ons eigen land heeft niet iedereen het even breed. Zijn er mensen die moeten leven van de voedselbank. Kinderen die niet mee kunnen komen omdat hun ouders arm zijn. Liggen er mensen gerust 10 dagen door in hun huis zonder dat buurtbewoners het merken.

Als je naar al deze dingen kijkt, lijk je wel gek om een kind op deze wereld te zetten. Een wezentje dat zo klein, teer en onschuldig is. Waarom zou je überhaupt aan kinderen beginnen?! Unilever vroeg zich dat ook af. Waarom krijgen mensen kinderen?  In het onderstaande ontroerende filmpje Why bring a child into this world zie je hun antwoord.

Voor mij als communicatieprofessional is het een prachtig voorbeeld van identiteitsmarketing en corporate story telling. En voor mij als moeder is het een ontroerend filmpje over een vraag die ik niet rationeel kan beantwoorden maar vooral met mijn hart.
  • Reply
    Reclame Orange Babies Ooievaar versus Gier - GoodgirlsCompany
    12 maart 2015 at 12:21

    […] Misschien een beetje late reactie, maar ik  ben ik van mening dat je iets eerst met eigen ogen gezien moet hebben voordat je er een mening over kunt hebben. Ik had al van verschillende kanten gehoord dat de de reclame Orange Babies Ooievaar versus Gier prachtig is. Maar helaas had ik hem zelf nog niet gezien. En dat vond ik jammer. Als communicatieprofessional met een blog voor jonge moeders ben ik altijd gedesinteresseerd in dit soort reclames. Uiteindelijk is de kinderbranche een branche die het moet hebben van de emotie die er heerst rondom de bescherming van het tere kinderleven. Kijk maar naar Unilevers reclame why bring a child into this world. […]

Leave a Reply

CommentLuv badge

Instagram

Volg mij op Instagram!