Linkjes

Twitter hoogste doorklikratio

273 views

E-mail is nog steeds een van de belangrijkste manieren om content te delen, en Facebook volgt op de hielen met een groot aantal referrals, maar Twitter blijkt de hoogste doorklikratio te hebben.

Sociale netwerksites stuwen het verkeer naar content van uitgevers steeds meer, maar e-mail blijkt nog steeds een van de belangrijkste manieren om content te delen. Een rapport van het Amerikaanse SocialTwist laat zien dat de trend om online content te delen steeds verder verschuift richting de sociale netwerken.

Voor dooklikratio zijn sociale netwerksites effectiever
Zo bleek e-mail het afgelopen jaar voor meer dan de helft van de referrals te zorgen. Maar als het om de doorklikratio gaat, dan blijken de sociale netwerksites effectiever. Binnen de sociale netwerken gebruiken Amerikaanse internetters Facebook het meest om content te delen. Maar liefst 78 procent van de via sociale netwerk gedeelde content komt hier vandaan. MySpace blijkt nog een tweede plek in te nemen, met een aandeel van 14,5 procent. Twitter is goed voor 5 procent.

Aan de andere kant is Twitter het meest effectief als het op de doorklikratio aankomt. Op berichten die werden gedeeld via Twitter werd 19,04 keer geklikt, bij Facebook was dit slechts 2,87.
Twitter is nog volop aan het experimenteren met het verdienmodel. Zo maakte het bedrijf onlangs bekend dat het stopt met het @earlybird-account. Tegelijkertijd lanceerde het een nieuwe dienst, Promoted Accounts.

Bron: Emerce

Josan
Trotse moeder van 3 lieve, grappige en intelligente dochters. Houdt niet (alleen maar) van roze maar ziet het leven wel door een roze bril. Geniet van kleine momenten en blogt voor moeders met dochters over moederschap, lifestyle, (natural) beauty, (kids) fashion, DIY's en alles wat ik leuk vind.

Praat mee!