Geen categorie

Social media bij waterschap Regge en Dinkel

1 comment283 views
 Het credo van ‘mijn’ waterschap Regge en Dinkel is “Water verbindt”. Ik denk dat dat nog veel meer geldt voor social media. Social media verbindt ons als watercsjap met onze stakeholders ( burgers, gemeentes, organisaties en andere geïnteresseerden) Daarnaast verbinden zij zich met ons door ons te volgen op onze social media kanalen als Twitter, Facebook en YouTube.

Eind maart had ik de eer om voor ons INK jaarverslag iets meer te vertellen over de social media inzet van waterschap Regge en Dinkel. In 2012 hebben we verschillende workshops georganiseerd om onze medewerkers bewust te maken van de veranderende manier van communiceren. En wat dit voor hen en voor ons als organisatie betekent.

Zelf was ik nauw betrokken bij de DigiDaagse. Als initiatiefnemer en organisator. De DigiDaagse was een tweedaagse bijeenkomst waarin we verschillende social media workshops gaven voor medewerkers door medewerkers. Dat lees je goed. De workshops werden gegeven door medewerkers die inmiddels zelf ook heel actief gebruik maken van een social mediakanaal en door hun ervaring en aanstekende praktijkvoorbeelden hun collega’s mee konden nemen inde wondere wereld die social media heet. Er was een workshop Digi voor Dummies, Twitter, Yammer, Linkedin en zelf gaf ik onder andere de workshops Facebook en bloggen.

Uiteindelijk werden mijn dagen waarin ik presentaties maakte en ze doornam met de betreffende medewerkers beloond met een groot aantal geïnteresseerde bezoekers en veel enthousiaste reacties. Daar doe je het voor. Dat geeft energie! Vooral wanneer je in de weken erna veel van je collega’s online ziet opduiken en invulling ziet geven aan de online presence van het waterschap.

Onze facts van het afgelopen jaar:

  • Waterschap Regge en Dinkel heeft haar aantal volgers op Twitter zien stijgen naar over de 1500
  • Verschillende calamiteiten via social media opgelost
  • Van zenden zijn we inmiddels naar dialoog met onze doelgroep gegaan.

Op het gebied van social media zijn er nog genoeg uitdagingen. Maar het begint steeds beter ingeburgerd te raken bij de meeste van mijn collega’s. In onderstaande filmpje voor het INK-jaarverslag mag ik er kort wat over vertellen.

Josan
Trotse moeder van 3 lieve, grappige en intelligente dochters. Houdt niet (alleen maar) van roze maar ziet het leven wel door een roze bril. Geniet van kleine momenten en blogt voor moeders met dochters over moederschap, lifestyle, (natural) beauty, (kids) fashion, DIY's en alles wat ik leuk vind.

1 Comment

  1. Pingback: AEGON op Twitter - GoodgirlsCompany

Praat mee!