Persoonlijk

Jaaroverzicht 2014

453 views

Het is Oudejaarsdag. De laatste dag van 2014 voordat we knallend 2015 inluiden.  Terwijl de uurtjes tot aan middernacht langzaam wegtikken,  wil ik toch even een moment nemen om op het afgelopen jaar terug te kijken.  Een soort van jaaroverzicht 2014. Voor mij persoonlijk was het een bewogen jaar vol veranderingen, nieuwe dromen maken, leren en datgene koesteren wat je hebt.

In het afgelopen jaar heb ik geleerd dat:

Als een deur zicht sluit, opent zich ergens anders een raam

Sinds de reorganisatie bij mijn voormalig werkgever, heb ik geen betaalde baan meer. Voor iemand zoals ik die erg ambitieus is, was het wel wennen om even helemaal niks om handen te hebben. Ja, natuurlijk heb ik gesolliciteerd, ik werd zelfs uitgenodigd. Na het zoveelste onpersoonlijke mailtje met ‘we hebben gekozen voor kandidaat met meer werkervaring’, was ik er wel even klaar mee. Het gaf geen enkele energie. Inmiddels doe ik vrijwilligerswerk. Het is fijn om een organisatie te kunnen helpen die je kennis en vaardigheden wél waardeert. Het geeft mij enorm veel energie om samen te werken met anderen en zo een mooi resultaat te creëren.

De muren niet op mij af komen nu ik fulltime moeder ben

Toen miss B en G kleiner waren, ben ik ook een tijdje fulltime moeder geweest. We gingen toen naar peuter-kleutergym, wekelijks naar de dierentuin en waren vaker buiten dan binnen te vinden.  Toch lag het mij echt niet om de hele dag met een peuter en kleuter door te brengen. Hoe fantastisch ik mijn kinderen ook vind. Ik miste afwisseling. Inmiddels gaan ze allebei naar school. Ze nemen vriendjes en vriendinnetjes mee uit school. Ik leer andere moeders kennen, race met ze naar balletles op de woensdagmiddag en ben blij met ‘gewoon een rustig,’ dagje thuis. Ik houd van mijn leven en vind het heerlijk om veel van mijn dochters levens mee te mogen maken.

Bloggen nog steeds mijn hart heeft

Toen ik werkte, lukte het vaak niet om veel te bloggen. Als ik niet druk was, met mijn werk dan was ik dat als alleenstaande moeder wel met mijn kinderen, huishouden en andere sociale verplichtingen. En dat was okay, voor alles is er een tijd. Maar inmiddels is het tij gekeerd en heb ik tijd en ruimte om weer veel aandacht aan mijn blog te besteden. Het stressgevoel van ‘ik MOET echt hoognodig weer eens bloggen want het is al weer veel te lang geleden…’ is verdwenen. Het heeft plaatsgemaakt voor ik WIL een blogje schrijven omdat ik graag iets wil delen. Ook zijn mijn dochters nu meer betrokken bij het bloggen. Soms maken ze foto’s , soms zijn ze model en een andere keer testen ze enthousiast producten voor reviews. Het is echt een familiegebeurtenis, waar we samen van genieten. Dat voelt zoveel beter. Daarnaast had ik de behoefte om niet alleen meer over kinderspullen te bloggen, maar over alles wat mijn bezighoudt. Zo is er mijn diary waarin ik vertel over mijn persoonlijke leven. Schrijf ik ook blogs gericht op moeders over fashion en lifestyle want uiteindelijk ben je als vrouw meer dan alleen moeder. In 2015 wil ik een goede balans vinden tussen de verschillende thema’s in mijn blogs.

Tel je zegeningen

En als laatste leerde ik om mijn zegeningen te tellen. Misschien is het menselijk om telkens meer te willen, grotere successen te behalen en naar meer te streven. Maar er zit ook een kracht ik tevreden zijn met wat je hebt en dit te koesteren. Ik ervaar het niet als vanzelfsprekend dat ik de luxe heb om te doen wat ik leuk vind, dat het aantal bezoekers stijgt en ik de kans heb om leuke mensen te ontmoeten. Bloggen heeft mij zoveel opgeleverd en zelfs al zal het nooit meer worden dan dit, dan ben ik daar nu al dankbaar voor.

Ik wens al mijn lezers een heel fijn gezond en gezegend 2015. Tot volgend jaar!

Josan
Trotse moeder van 3 lieve, grappige en intelligente dochters. Houdt niet (alleen maar) van roze maar ziet het leven wel door een roze bril. Geniet van kleine momenten en blogt voor moeders met dochters over moederschap, lifestyle, (natural) beauty, (kids) fashion, DIY's en alles wat ik leuk vind.

Praat mee!